Προσαρμοσμένη στο δόγμα Νταβούτογλου περί «Στρατηγικού Βάθους», η χολιγουντιανού τύπου υπερπαραγωγή «Fetih 1453» βρίσκεται στην τελική ευθεία για τις αίθουσες. Ηδη, το τρέιλερ προκάλεσε ελληνοτουρκική «σύρραξη» στο Διαδίκτυο, ενώ ακόμη και οι Τούρκοι κριτικοί την αντιμετωπίζουν με δυσπιστία
Ενας αμφιλεγόμενος Τούρκος σκηνοθέτης και μια «υπερπαραγωγή» γύρω από την άλωση της Κωνσταντινούπολης, που φέρεται να κόστισε πάνω από 17 εκατ. δολάρια, έβαλαν φιτιλιά για να ξεσπάσει ελληνοτουρκική «σύρραξη» στο Διαδίκτυο.
Ο λόγος για το «Fetih 1453» -«Kατάκτηση 1453» στα ελληνικά- του παραγωγού και σκηνοθέτη Φαρούκ Ακσόι, ο οποίος προσπάθησε να πασπαλίσει με χολιγουντιανή χρυσόσκονη το εγχείρημά του, ελπίζοντας σε διεθνή αναγνώριση. Ωστόσο, το αποτέλεσμα δεν φαίνεται ικανό να γοητεύσει το κοινό της Δύσης και πολύ περισσότερο να διαπρέψει στα μεγάλα φεστιβάλ κινηματογράφου, παρά την προσπάθεια του Ακσόι να πείσει για το «μεγαλείο» της παραγωγής του. Στοιχεία που διοχετεύτηκαν στον Τύπο, όπως ότι χρησιμοποιήθηκαν περίπου 20.000 κομπάρσοι, 44.000 μέτρα ύφασμα, 25.000 τ.μ. χαρτί και στούντιο των 2.500 τ.μ., μπορεί να έκτισαν έναν μύθο γύρω από το φίλμ, αλλά δεν στάθηκαν αρκετά για να το διασώσουν από τα «νύχια» των κριτικών.
Η πλοκή της ταινίας παραπέμπει σε πρωτογονισμό, ενώ η αισθητική και το περιεχόμενό της αμφισβητούνται ακόμη και στην Τουρκία.
Ο γνωστός Τούρκος αρθρογράφος της εφημερίδας «Hurriyet», Αχμέτ Χακάν, έσπευσε να δώσει το ακριβές στίγμα για το «Fetih 1453», γράφοντας ότι προσφέρεται για να το δουν στο σινεμά από τους πιο ακραίους υποστηρικτές της «εθνικής» άποψης στην Τουρκία μέχρι τους νεοοθωμανούς του κυβερνώντος κόμματος ΑΚΡ.
Oπως σχολίασε, το παράξενο αυτό εγχείρημα ταιριάζει απόλυτα με το πνεύμα της εποχής (σ.σ. στην Τουρκία) και με αιχμηρή στόχευση πρόσθεσε ότι πρόκειται για ένα φιλμ το οποίο θα δουν οπωσδήποτε ο Τούρκος πρωθυπουργός Ερντογάν, όπως και ο υπ. Εξωτερικών Αχμέτ Νταβούτογλου.
Αλλωστε, ο τελευταίος φέρεται να είναι ο θεωρητικός του νεοοθωμανισμού και εμπνευστής του δόγματος περί «Στρατηγικού Βάθους» στη σημερινή Τουρκία.
Η ταινία θα απευθυνθεί μάλλον σε ένα τμήμα του μεγάλου μουσουλμανικού κόσμου και κυρίως εκεί όπου έχει προσβάσεις η Τουρκία. Αυτός άλλωστε είναι ο λόγος που οι προβολές της ξεκινούν από το... Αζερμπαϊτζάν στις 2 Φεβρουαρίου, μία χώρα όπου η Τουρκία έχει πολλές βλέψεις, θεωρώντας τον πληθυσμό περίπου τουρκικής καταγωγής.
Θα ακολουθήσουν μια σειρά χώρες -και στη Δύση- όπου υπάρχουν πρώτα Τούρκοι και μετά μουσουλμάνοι. Ανάμεσά τους η ΠΓΔΜ, η Αίγυπτος, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Γερμανία, ενώ στην Τουρκία η ταινία θα βγει στις αίθουσες στις 17 Φεβρουαρίου. Ηδη, έχουν ετοιμαστεί 500 κόπιες για 850 κινηματογράφους.
Προς το παρόν μέσα στην εβδομάδα που πέρασε κυκλοφόρησε το τρέιλερ της ταινίας, που αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο και γίνεται λόγος ήδη για 2 εκατ. κτυπήματα. Πρόκειται για ένα ενδεικτικό βίντεο που κόστισε 600.000 δολάρια και χρειάστηκε 1,5 μήνας για να φτιαχτεί!
Τα ειδικά εφέ
Η προβολή του αποκάλυψε την ύπαρξη πλήθους ειδικών εφέ τύπου «Αρχοντας των Δακτυλιδιών» τα οποία στοίχισαν πάνω από 2 εκατ. δολάρια, ωστόσο το περιεχόμενο επιβεβαίωσε τις επιφυλάξεις που υπήρχαν και στην Τουρκία και εκφράστηκαν από διακεκριμένους κριτικούς και διανοητές για την ποιοτική στάθμη της ταινίας.
Ωστόσο, εκείνο που πέτυχε η ανάρτηση του τρέιλερ είναι να ξεσπάσει «πόλεμος» στο Ιντερνετ και κυρίως στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπου σινεφίλ και μη από Ελλάδα και Τουρκία διασταυρώνουν τα ξίφη τους -ακόμη και μέσω ύβρεων- για τα πραγματικά ιστορικά γεγονότα.
Επιπλέον αρκούσαν κάποιες διαδικτυακές αναρτήσεις στην Ελλάδα για να απομονωθούν επιλεκτικά ανώνυμες αναφορές, ώστε να τροφοδοτηθούν δημοσιεύματα για «εξοργισμένους Ελληνες» ακόμη και στις ιστοσελίδες των λεγόμενων σοβαρών τουρκικών εφημερίδων. Και έπεται συνέχεια...
Λίγα λόγια για το έργο
Η πτώση της Πόλης με love story και... χωρίς σφαγές
Εν αρχή ην ο λόγος του... Προφήτη: «Μία μέρα η Κωνσταντινούπολη οπωσδήποτε θα κατακτηθεί. Ο στρατηγός που θα την κατακτήσει θα είναι ωραίος και ο στρατός του ένας ωραίος στρατός...».
Επεται ο Μωάμεθ ο Β' να ξεδιπλώνει τα σχέδιά του για την «κατάκτηση» της Πόλης με αναφορές από την παιδική του ηλικία. Με φόντο τις σκηνές της άλωσης ξετυλίγεται και η ιστορία του οθωμανού μαχητή Ουλούμπατλι Χασάν, ο οποίος ανέβηκε πρώτος στα τείχη και τοποθέτησε τη σημαία των Οθωμανών και τον... σεβντά του. Δηλαδή τον έρωτά του με την Ερά, κόρη ενός Ούγγρου, την οποία ερωτεύτηκε και ο Γενουάτης Ιωάννης Ιουστινιάνης, από τους υπερασπιστές της Πόλης. Τύφλα να 'χουν οι έρωτες των τουρκικών σίριαλ που βλέπουν οι Ελληνες. Πληροφορίες για το σύνολο της ταινίας δεν υπάρχουν, αλλά το τρέιλερ -έστω και τρίλεπτο- βοήθησε να βγουν αρκετά συμπεράσματα.
Σε αυτό δεν επιλέγονται σκηνές που δείχνουν λεηλασίες και σφαγές αμάχων της Πόλης -δεν υπάρχουν και στην ταινία όπως λέγεται-, αλλά βλέπουμε τον Βυζαντινό αυτοκράτορα Κωνσταντίνο τον Παλαιολόγο στον Ιππόδρομο ως καρικατούρα να κραυγάζει στα... Τουρκικά: «Οι άθρησκοι Τούρκοι (;) νομίζουν ότι θα περάσουν τα τείχη μας, αλλά εμείς θα τους πνίξουμε στο ίδιο τους το αίμα (!)»...
Νέο μεγαλεπήβολο σχέδιο
Στα σκαριά και δεύτερη, ακόμη μεγαλύτερη... Αλωση
Σε σύμμαχο της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής και του δόγματος Νταβούτογλου περί «Στρατηγικού Βάθους», αναδεικνύεται τόσο η τηλεοπτική όσο και η κινηματογραφική βιομηχανία της χώρας, καθώς τα τουρκικά σίριαλ κατακτούν τις αγορές της Βόρειας Αφρικής, της Μέσης Ανατολής, των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ασίας, βελτιώνοντας την εικόνα της Τουρκίας και αποφέροντας σημαντικά οικονομικά οφέλη.
Τουρκικές σειρές («Ak-i Memnu», «Ihlamurlar Altnda», «Ezel», «Gumu» κ.ά.) έχουν κερδίσει σημαντικό μερίδιο, έως και 60%, της τηλεοπτικής αγοράς στη Μ. Ανατολή και, όπως εκτιμά ο Φιράτ Γκιουλγκέν, πρόεδρος της μεγαλύτερης εταιρείας παραγωγής της Τουρκίας, Calinos Holding's, περισσότεροι από 300 σταθμοί προβάλλουν τουρκικές παραγωγές.
Ωστόσο, η τηλεοπτική «διείσδυση» των Τούρκων σε ξένες αγορές, καθώς και το κινηματογραφικό «Fetih 1453» ωχριούν μπροστά στο νέο μεγαλεπήβολο σχέδιο του κ. Γκιουλγκέν, το οποίο αφορά σε μία, ακόμα μεγαλύτερη, συμπαραγωγή με αντικείμενο την Αλωση της Πόλης. Ηδη από τα τέλη του 2010, η καταριανή εταιρεία Alnoor Holdings και η Calinos ανακοίνωσαν ότι θα διαθέσουν 75 εκατ. δολάρια για την παραγωγή ταινίας αλλά και τηλεοπτικής σειράς αφιερωμένη στα ιστορικά γεγονότα και στον Μωάμεθ Β' τον Πορθητή.
Είναι πολλά τα λεφτά... Η συμφωνία-μαμούθ προβλέπει ότι τα 50 εκατ. δολάρια θα διατεθούν για την παραγωγή ταινίας η οποία θα είναι στα αγγλικά και τα 25 εκατ. για την παραγωγή 30 επεισοδίων για την τηλεόραση που θα γυριστούν στα τουρκικά και στα αραβικά.
Η παραγωγή θα προβάλλει τις «αξίες της ανοχής και της ελευθερίας που αποτελούσαν βασικά στοιχεία της περιόδου του Μωάμεθ Β'». Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου και όπως δήλωσε ο πρόεδρος της καταριανής εταιρείας Αχμέντ Αλ Χασέμι, η συνεργασία με την Calinos, πέραν του επιχειρηματικού ενδιαφέροντος, είναι σημαντική γιατί θα κάνει γνωστή την προσωπικότητα του Μωάμεθ Β'.
Στην τουρκική τηλεόραση
Σαρώνει o «Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής»
Η δίψα του τουρκικού κοινού για θεάματα εποχής που αναπαράγουν τον οθωμανισμό αποτυπώνεται και στην τηλεόραση. Σύμφωνα με το Τουρκικό Κέντρο Τηλεοπτικού Παρατηρητηρίου, «Ο Μεγαλοπρεπής Αιώνας», που έτυχε θερμής υποδοχής στο φετινό Φεστιβάλ των Κανών, είναι το σίριαλ της χρονιάς στη γειτονική χώρα.
Πρωταγωνιστής στον ρόλο του Σουλεϊμάν Α' του Μεγαλοπρεπούς, ο οποίος έμεινε στην ιστορία ως ο σουλτάνος με τη μακροβιότερη θητεία στα χρόνια της οθωμανικής αυτοκρατορίας, είναι ο γνωστός... γαλανομάτης γόης «Ονούρ» του δημοφιλέστατου και στην Ελλάδα «Χίλιες και μία νύχτες», κατά κόσμον Χαλίντ Εργκέντζ.
Η τηλεοπτική υπερπαραγωγή πραγματεύεται τη ζωή του Σουλεϊμάν σε συνδυασμό με αυτήν της σκλάβας του Χιουρέμ, η οποία τελικώς γίνεται σύζυγός του, επιδεικνύοντας μάλιστα τεράστια δύναμη και πυγμή.
«Τηλεοπτικό μνημείο»Ορισμένοι κάνουν λόγο για ένα «τηλεοπτικό μνημείο» το οποίο επιχειρεί να δημιουργήσει και να εδραιώσει στο «μυαλό» του τουρκικού λαού μια σειρά θετικών κοινωνικών αρχών και προτύπων, βαδίζοντας πιστά στα χνάρια της αμερικανικής τηλεοπτικής βιομηχανίας.
Αυτό που προβάλλεται είναι η εικόνα του ισχυρού άνδρα, περιορίζοντας τον ρόλο των γυναικών στα συζυγικά και εν γένει οικογενειακά καθήκοντα, όπως προστάζει η τουρκική παράδοση, ενώ παράλληλα υμνείται κάθε νίκη του Καλού επί του Κακού...
Ωστόσο, μολονότι η σειρά είναι «κομμένη και ραμμένη» στα μέτρα του νεοοθωμανικού δόγματος, βρέθηκε στο στόχαστρο της κριτικής ακόμα και κυβερνητικών κύκλων, ενώ ήδη έχουν καταγραφεί περισσότερα από 70.000 παράπονα για το περιεχόμενό της.
Το αίτιο της «αγανάκτησης» έγκειται στην εν γένει στάση του τηλεοπτικού Σουλεϊμάν απέναντι στη ζωή, καθώς παρουσιάζεται να καταναλώνει αλκοόλ και να χαριεντίζεται συχνά με τις γυναίκες του χαρεμιού του, δύο ανεπίτρεπτες συμπεριφορές σύμφωνα με το Ισλάμ.
πηγή: http://www.e-go.gr/
Ενας αμφιλεγόμενος Τούρκος σκηνοθέτης και μια «υπερπαραγωγή» γύρω από την άλωση της Κωνσταντινούπολης, που φέρεται να κόστισε πάνω από 17 εκατ. δολάρια, έβαλαν φιτιλιά για να ξεσπάσει ελληνοτουρκική «σύρραξη» στο Διαδίκτυο.
Ο λόγος για το «Fetih 1453» -«Kατάκτηση 1453» στα ελληνικά- του παραγωγού και σκηνοθέτη Φαρούκ Ακσόι, ο οποίος προσπάθησε να πασπαλίσει με χολιγουντιανή χρυσόσκονη το εγχείρημά του, ελπίζοντας σε διεθνή αναγνώριση. Ωστόσο, το αποτέλεσμα δεν φαίνεται ικανό να γοητεύσει το κοινό της Δύσης και πολύ περισσότερο να διαπρέψει στα μεγάλα φεστιβάλ κινηματογράφου, παρά την προσπάθεια του Ακσόι να πείσει για το «μεγαλείο» της παραγωγής του. Στοιχεία που διοχετεύτηκαν στον Τύπο, όπως ότι χρησιμοποιήθηκαν περίπου 20.000 κομπάρσοι, 44.000 μέτρα ύφασμα, 25.000 τ.μ. χαρτί και στούντιο των 2.500 τ.μ., μπορεί να έκτισαν έναν μύθο γύρω από το φίλμ, αλλά δεν στάθηκαν αρκετά για να το διασώσουν από τα «νύχια» των κριτικών.
Η πλοκή της ταινίας παραπέμπει σε πρωτογονισμό, ενώ η αισθητική και το περιεχόμενό της αμφισβητούνται ακόμη και στην Τουρκία.
Ο γνωστός Τούρκος αρθρογράφος της εφημερίδας «Hurriyet», Αχμέτ Χακάν, έσπευσε να δώσει το ακριβές στίγμα για το «Fetih 1453», γράφοντας ότι προσφέρεται για να το δουν στο σινεμά από τους πιο ακραίους υποστηρικτές της «εθνικής» άποψης στην Τουρκία μέχρι τους νεοοθωμανούς του κυβερνώντος κόμματος ΑΚΡ.
Oπως σχολίασε, το παράξενο αυτό εγχείρημα ταιριάζει απόλυτα με το πνεύμα της εποχής (σ.σ. στην Τουρκία) και με αιχμηρή στόχευση πρόσθεσε ότι πρόκειται για ένα φιλμ το οποίο θα δουν οπωσδήποτε ο Τούρκος πρωθυπουργός Ερντογάν, όπως και ο υπ. Εξωτερικών Αχμέτ Νταβούτογλου.
Αλλωστε, ο τελευταίος φέρεται να είναι ο θεωρητικός του νεοοθωμανισμού και εμπνευστής του δόγματος περί «Στρατηγικού Βάθους» στη σημερινή Τουρκία.
Η ταινία θα απευθυνθεί μάλλον σε ένα τμήμα του μεγάλου μουσουλμανικού κόσμου και κυρίως εκεί όπου έχει προσβάσεις η Τουρκία. Αυτός άλλωστε είναι ο λόγος που οι προβολές της ξεκινούν από το... Αζερμπαϊτζάν στις 2 Φεβρουαρίου, μία χώρα όπου η Τουρκία έχει πολλές βλέψεις, θεωρώντας τον πληθυσμό περίπου τουρκικής καταγωγής.
Θα ακολουθήσουν μια σειρά χώρες -και στη Δύση- όπου υπάρχουν πρώτα Τούρκοι και μετά μουσουλμάνοι. Ανάμεσά τους η ΠΓΔΜ, η Αίγυπτος, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Γερμανία, ενώ στην Τουρκία η ταινία θα βγει στις αίθουσες στις 17 Φεβρουαρίου. Ηδη, έχουν ετοιμαστεί 500 κόπιες για 850 κινηματογράφους.
Προς το παρόν μέσα στην εβδομάδα που πέρασε κυκλοφόρησε το τρέιλερ της ταινίας, που αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο και γίνεται λόγος ήδη για 2 εκατ. κτυπήματα. Πρόκειται για ένα ενδεικτικό βίντεο που κόστισε 600.000 δολάρια και χρειάστηκε 1,5 μήνας για να φτιαχτεί!
Τα ειδικά εφέ
Η προβολή του αποκάλυψε την ύπαρξη πλήθους ειδικών εφέ τύπου «Αρχοντας των Δακτυλιδιών» τα οποία στοίχισαν πάνω από 2 εκατ. δολάρια, ωστόσο το περιεχόμενο επιβεβαίωσε τις επιφυλάξεις που υπήρχαν και στην Τουρκία και εκφράστηκαν από διακεκριμένους κριτικούς και διανοητές για την ποιοτική στάθμη της ταινίας.
Ωστόσο, εκείνο που πέτυχε η ανάρτηση του τρέιλερ είναι να ξεσπάσει «πόλεμος» στο Ιντερνετ και κυρίως στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπου σινεφίλ και μη από Ελλάδα και Τουρκία διασταυρώνουν τα ξίφη τους -ακόμη και μέσω ύβρεων- για τα πραγματικά ιστορικά γεγονότα.
Επιπλέον αρκούσαν κάποιες διαδικτυακές αναρτήσεις στην Ελλάδα για να απομονωθούν επιλεκτικά ανώνυμες αναφορές, ώστε να τροφοδοτηθούν δημοσιεύματα για «εξοργισμένους Ελληνες» ακόμη και στις ιστοσελίδες των λεγόμενων σοβαρών τουρκικών εφημερίδων. Και έπεται συνέχεια...
Λίγα λόγια για το έργο
Η πτώση της Πόλης με love story και... χωρίς σφαγές
Εν αρχή ην ο λόγος του... Προφήτη: «Μία μέρα η Κωνσταντινούπολη οπωσδήποτε θα κατακτηθεί. Ο στρατηγός που θα την κατακτήσει θα είναι ωραίος και ο στρατός του ένας ωραίος στρατός...».
Επεται ο Μωάμεθ ο Β' να ξεδιπλώνει τα σχέδιά του για την «κατάκτηση» της Πόλης με αναφορές από την παιδική του ηλικία. Με φόντο τις σκηνές της άλωσης ξετυλίγεται και η ιστορία του οθωμανού μαχητή Ουλούμπατλι Χασάν, ο οποίος ανέβηκε πρώτος στα τείχη και τοποθέτησε τη σημαία των Οθωμανών και τον... σεβντά του. Δηλαδή τον έρωτά του με την Ερά, κόρη ενός Ούγγρου, την οποία ερωτεύτηκε και ο Γενουάτης Ιωάννης Ιουστινιάνης, από τους υπερασπιστές της Πόλης. Τύφλα να 'χουν οι έρωτες των τουρκικών σίριαλ που βλέπουν οι Ελληνες. Πληροφορίες για το σύνολο της ταινίας δεν υπάρχουν, αλλά το τρέιλερ -έστω και τρίλεπτο- βοήθησε να βγουν αρκετά συμπεράσματα.
Σε αυτό δεν επιλέγονται σκηνές που δείχνουν λεηλασίες και σφαγές αμάχων της Πόλης -δεν υπάρχουν και στην ταινία όπως λέγεται-, αλλά βλέπουμε τον Βυζαντινό αυτοκράτορα Κωνσταντίνο τον Παλαιολόγο στον Ιππόδρομο ως καρικατούρα να κραυγάζει στα... Τουρκικά: «Οι άθρησκοι Τούρκοι (;) νομίζουν ότι θα περάσουν τα τείχη μας, αλλά εμείς θα τους πνίξουμε στο ίδιο τους το αίμα (!)»...
Νέο μεγαλεπήβολο σχέδιο
Στα σκαριά και δεύτερη, ακόμη μεγαλύτερη... Αλωση
Σε σύμμαχο της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής και του δόγματος Νταβούτογλου περί «Στρατηγικού Βάθους», αναδεικνύεται τόσο η τηλεοπτική όσο και η κινηματογραφική βιομηχανία της χώρας, καθώς τα τουρκικά σίριαλ κατακτούν τις αγορές της Βόρειας Αφρικής, της Μέσης Ανατολής, των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ασίας, βελτιώνοντας την εικόνα της Τουρκίας και αποφέροντας σημαντικά οικονομικά οφέλη.
Τουρκικές σειρές («Ak-i Memnu», «Ihlamurlar Altnda», «Ezel», «Gumu» κ.ά.) έχουν κερδίσει σημαντικό μερίδιο, έως και 60%, της τηλεοπτικής αγοράς στη Μ. Ανατολή και, όπως εκτιμά ο Φιράτ Γκιουλγκέν, πρόεδρος της μεγαλύτερης εταιρείας παραγωγής της Τουρκίας, Calinos Holding's, περισσότεροι από 300 σταθμοί προβάλλουν τουρκικές παραγωγές.
Ωστόσο, η τηλεοπτική «διείσδυση» των Τούρκων σε ξένες αγορές, καθώς και το κινηματογραφικό «Fetih 1453» ωχριούν μπροστά στο νέο μεγαλεπήβολο σχέδιο του κ. Γκιουλγκέν, το οποίο αφορά σε μία, ακόμα μεγαλύτερη, συμπαραγωγή με αντικείμενο την Αλωση της Πόλης. Ηδη από τα τέλη του 2010, η καταριανή εταιρεία Alnoor Holdings και η Calinos ανακοίνωσαν ότι θα διαθέσουν 75 εκατ. δολάρια για την παραγωγή ταινίας αλλά και τηλεοπτικής σειράς αφιερωμένη στα ιστορικά γεγονότα και στον Μωάμεθ Β' τον Πορθητή.
Είναι πολλά τα λεφτά... Η συμφωνία-μαμούθ προβλέπει ότι τα 50 εκατ. δολάρια θα διατεθούν για την παραγωγή ταινίας η οποία θα είναι στα αγγλικά και τα 25 εκατ. για την παραγωγή 30 επεισοδίων για την τηλεόραση που θα γυριστούν στα τουρκικά και στα αραβικά.
Η παραγωγή θα προβάλλει τις «αξίες της ανοχής και της ελευθερίας που αποτελούσαν βασικά στοιχεία της περιόδου του Μωάμεθ Β'». Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου και όπως δήλωσε ο πρόεδρος της καταριανής εταιρείας Αχμέντ Αλ Χασέμι, η συνεργασία με την Calinos, πέραν του επιχειρηματικού ενδιαφέροντος, είναι σημαντική γιατί θα κάνει γνωστή την προσωπικότητα του Μωάμεθ Β'.
Στην τουρκική τηλεόραση
Σαρώνει o «Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής»
Η δίψα του τουρκικού κοινού για θεάματα εποχής που αναπαράγουν τον οθωμανισμό αποτυπώνεται και στην τηλεόραση. Σύμφωνα με το Τουρκικό Κέντρο Τηλεοπτικού Παρατηρητηρίου, «Ο Μεγαλοπρεπής Αιώνας», που έτυχε θερμής υποδοχής στο φετινό Φεστιβάλ των Κανών, είναι το σίριαλ της χρονιάς στη γειτονική χώρα.
Πρωταγωνιστής στον ρόλο του Σουλεϊμάν Α' του Μεγαλοπρεπούς, ο οποίος έμεινε στην ιστορία ως ο σουλτάνος με τη μακροβιότερη θητεία στα χρόνια της οθωμανικής αυτοκρατορίας, είναι ο γνωστός... γαλανομάτης γόης «Ονούρ» του δημοφιλέστατου και στην Ελλάδα «Χίλιες και μία νύχτες», κατά κόσμον Χαλίντ Εργκέντζ.
Η τηλεοπτική υπερπαραγωγή πραγματεύεται τη ζωή του Σουλεϊμάν σε συνδυασμό με αυτήν της σκλάβας του Χιουρέμ, η οποία τελικώς γίνεται σύζυγός του, επιδεικνύοντας μάλιστα τεράστια δύναμη και πυγμή.
«Τηλεοπτικό μνημείο»Ορισμένοι κάνουν λόγο για ένα «τηλεοπτικό μνημείο» το οποίο επιχειρεί να δημιουργήσει και να εδραιώσει στο «μυαλό» του τουρκικού λαού μια σειρά θετικών κοινωνικών αρχών και προτύπων, βαδίζοντας πιστά στα χνάρια της αμερικανικής τηλεοπτικής βιομηχανίας.
Αυτό που προβάλλεται είναι η εικόνα του ισχυρού άνδρα, περιορίζοντας τον ρόλο των γυναικών στα συζυγικά και εν γένει οικογενειακά καθήκοντα, όπως προστάζει η τουρκική παράδοση, ενώ παράλληλα υμνείται κάθε νίκη του Καλού επί του Κακού...
Ωστόσο, μολονότι η σειρά είναι «κομμένη και ραμμένη» στα μέτρα του νεοοθωμανικού δόγματος, βρέθηκε στο στόχαστρο της κριτικής ακόμα και κυβερνητικών κύκλων, ενώ ήδη έχουν καταγραφεί περισσότερα από 70.000 παράπονα για το περιεχόμενό της.
Το αίτιο της «αγανάκτησης» έγκειται στην εν γένει στάση του τηλεοπτικού Σουλεϊμάν απέναντι στη ζωή, καθώς παρουσιάζεται να καταναλώνει αλκοόλ και να χαριεντίζεται συχνά με τις γυναίκες του χαρεμιού του, δύο ανεπίτρεπτες συμπεριφορές σύμφωνα με το Ισλάμ.
πηγή: http://www.e-go.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου