Όλοι λίγο πολύ την έχουμε ακούσει να τη μνημονεύει ο Νίκος Καββαδίας σαν όριο της Ινδίας (αφού είναι μετά τα φανάρια της Ίντιας) και για να δείξει το μακρινό ταξίδι.
Αναφερει ο Νίκος Καββαδίας
"Πρώτο ταξίδι έτυχε ναύλος για το Νότο,
δύσκολες βάρδιες, κακός ύπνος και μαλάρια.
Είναι παράξενα της Ίντιας τα φανάρια
και δεν τα βλέπεις, καθώς λένε, με το πρώτο.
Περ’ απ’ τη γέφυρα του Αδάμ, στη Νότιο Κίνα,
χιλιάδες παραλάβαινες τσουβάλια σόγια.
Μα ούτε στιγμή δεν ελησμόνησες τα λόγια
που σου ‘πανε μια κούφιαν ώρα στην Αθήνα."
Η Γέφυρα του Αδάμ είναι μια σειρά από βραχονησίδες, αμμώδη αβαθή και ξέρες στο στενό μεταξύ Ινδίας και Σριλάνκας (παλιότερα γνωστής σαν Κευλάνης) με μήκος πε΄ριπου 16 ναυτικά μίλια. Από 9° 09,7′ Β 79° 25,65′ Α μέχρι 9° 05,1′ Β 79° 41,275′ Α, Μεταξύ του νησιού Παμπάν (Pampan) της Ινδίας και του νησιού Μαννάρ (Mannar) της Σριλάνκας. Είναι στο Νότιο μέρος της κόκκινης γραμμής (που δείχνει τα θαλάσσια σύνορα των δύο χωρών) στον παρακάτω χάρτη.
Οι Ινδοί τη λένε γέφυρα του Ράμα και έχουν ένα μύθο ότι την έχτισε ο Ράμα (νομίζω είναι ο ήρωας του έπους Ραμαγιάνα) για να βρει τη γυναίκα του στην Σριλάνκα. Τα βάθη είναι μικρότερα από 11 m περίπου 5 μίλια από κάθε μεριά της κορυφής. Τα βάθη μεγαλώνουν απότομα στα 183 m στα δώδεκα μίλια από τη γέφυρα.
Προσέξτε ακόμη οτι η χρονολόγηση προέρχεται απο την έδρα αρχαιολογίας της Σρί Λάνκα.
Έχοντας συνολικό μήκος 18,5 μιλίων και ηλικία, σύμφωνα με την έδρα αρχαιολογίας της Σρι Λάνκα, 1-2 εκατομμυρίων ετών, η εντυπωσιακή αυτή κατασκευή δημιουργήθηκε, αν πιστέψουμε τον θρύλο του Ramayama, από έναν μεγάλο αριθμό πιθηκοειδών όντων υπό την επίβλεψη του θεού Rama, προκειμένου να σώσει τη γυναίκα του από τον βασιλιά των δαιμόνων Rayana.
Επειδή είναι δύσκολη η ναυσιπλοΐα τα πλοία περνούν από ένα στενό στα δυτικά του νησιού Παμπάν. Από το 19ο αιώνα υπήρχαν σκέψεις να φτιαχτεί ένα κανάλι ώστε να είναι δυνατή η ναυσιπλοΐα από εκεί, έτσι θα γλιτώνουν τα 424 του περίπλου της Σριλάνκας.
Το ποιημα του Νίκου Καββαδία:
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου