Τετάρτη, 11 Απριλίου 2012

Ο γύρος του κόσμου με ηλιακό πλοίο

Ξεκίνησε το ξεχωριστό ταξίδι του από το Μονακό και έριξε άγκυρα στο Ιόνιο εξαιτίας δυσμενών καιρικών συνθηκών. Κινείται ακατάπαυστα επί 559 ημέρες χωρίς πετρέλαιο .

Ηταν το καλοκαίρι του 2004 όταν οι σπόροι μιας τρελής ιδέας άρχιζαν να βλασταίνουν στο μυαλό ενός 39χρονου Ελβετού.

Ο Raphael Domjan, ένας ηλεκτρολόγος μηχανικός, ο οποίος παράλληλα είχε εκπαιδευτεί ως πλήρωμα ασθενοφόρου, πιλότος αεριωθούμενου και ανεμοπλάνου και αρχηγός ορειβασίας οραματίστηκε -εμπνευσμένος από τον Ιούλιο Βερν- να πραγματοποιήσει τον γύρο του κόσμου με ένα πλοίο το οποίο θα κινούνταν αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια.

Θα ήταν ένα προηγμένο ταξίδι τόσο από οικολογικής όσο και από τεχνολογικής πλευράς, μια απάντηση στην τεράστια κατανάλωση πετρελαίου και στα προβλήματα που αυτή προκαλεί.



Η γνωριμία

Το όνειρο άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά τον Φεβρουάριο του 2008, όταν ο Ελβετός Φιλέας Φογκ γνώρισε τον Immo Stroher, έναν Γερμανό που είχε ασχοληθεί για πολλά χρόνια με τις ηλιακές τεχνολογίες.

Οι δυο τους ένωσαν την ενέργειά τους, τα κεφάλαια και τις ιδέες τους, βρήκαν υποστηρικτές, επιστήμονες και χορηγούς και τελικά κατέληξαν στη δημιουργία του Turanor Planet Solar, όντας πεπεισμένοι ότι ένα μηχανοκίνητο σκάφος που δεν χρησιμοποιεί ορυκτό καύσιμο και είναι φιλικό προς το περιβάλλον μπορεί να έχει εμπορικό μέλλον.

Το σκάφος Turanor ξεκίνησε το μακρινό του ταξίδι για τον γύρο του κόσμου τον Σεπτέμβριο του 2010, όντας το μεγαλύτερο ηλιακό σκάφος του κόσμου και το πρώτο που υλοποιεί αυτό το πρωτόγνωρο εγχείρημα στην ιστορία.

Από το περασμένο Σάββατο βρίσκεται στο λιμάνι της Ζακύνθου, όπου συγκεντρώνει τα βλέμματα και τον θαυμασμό του πλήθους, ενώ σε σχεδόν έναν μήνα τα έξι μέλη του πληρώματός του -στο οποίο περιλαμβάνεται και ο Raphael Domjan- φιλοδοξούν να βρίσκονται στον τελικό τους προορισμό και να γίνουν οι πρώτοι άνθρωποι που θα έχουν κάνει τον γύρο του κόσμου με ηλιακό σκάφος.

Μέχρι τότε έχουν αρκετά να κάνουν, αφού, όπως εξηγούν, για την επιτυχή έκβαση του ταξιδιού είναι αναγκασμένοι να υπολογίζουν διαρκώς την ενέργεια που παρέχεται από τον ήλιο και να βελτιστοποιούν συνεχώς το δρομολόγιο και την ταχύτητα του σκάφους σε συνάρτηση με τη διάρκεια της ηλιοφάνειας και τη μεσοπρόθεσμη πρόγνωση του καιρού...


Η διαδρομή: Διέσχισε τρεις ωκεανούς


Αφετηρία του ταξιδιού του Turanor Planet Solar ήταν το λιμάνι του Μονακό, ενώ η διαδρομή που επελέγη να ακολουθήσει βρίσκεται πολύ κοντά στον Ισημερινό, καθώς εκεί συναντάται η μέγιστη περίοδος ηλιοφάνειας.

Αφού διέσχισε τον Ατλαντικό ωκεανό, το κανάλι του Παναμά, τον Ειρηνικό, τον Ινδικό και τη διώρυγα του Σουέζ και μετά από 559 ημέρες ταξιδιού, το πλοίο βρέθηκε στη Μεσόγειο. Λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών κατέπλευσε στη Ζάκυνθο, η οποία δεν περιλαμβανόταν στους προγραμματισμένους σταθμούς του ταξιδιού. Από το νησί αναμένεται να αποπλεύσει σήμερα με τελικό προορισμό το Μόντε Κάρλο, όπου εκτιμάται ότι θα φτάσει τον ερχόμενο Μάιο.

Το ηλιακό σκάφος έχει μήκος 31 μέτρα, πλάτος 15 μέτρα και το κατάστρωμα του καλύπτεται από φωτοβολταϊκά πάνελ έκτασης 537 τ.μ. Η κατασκευή του διήρκεσε 2 χρόνια και κόστισε περισσότερα από 12 εκατομμύρια ευρώ.

Το σκάφος, το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει συνολικά 40 άτομα, είχε διανύσει μέχρι χθες απόσταση 31.190 μιλίων και πλέει με μέση ταχύτητα 5,6 ναυτικών μιλίων την ώρα, ενώ το πλήρωμά του αποτελείται από δύο Ελβετούς, δύο Γερμανούς και δύο Γάλλους.


•Το σκάφος έχει μήκος 31 μέτρα, πλάτος 15 και ύψος 6 μέτρα. Ζυγίζει 95 τόνους
•Το κατάστρωμά του καλύπτεται από φωτοβολταϊκά πάνελ έκτασης 537 τ.μ.
•Πλέει με μέγιστη ταχύτητα 6,7 ν.μ./ώρα

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...